sekmadienis, gegužės 13, 2012

Apie liūdną patirtį

Vakar iš skirtingų lūpų girdėjau tą patį klausimą - "ar jau apsipratai, kad nebėra tėvelio?". Ir nors ne į mane, o į prieš metus tėtį palaidojusį, šiandien jau pilnametį mano pusbrolį, buvo įsmeigti tie šuniškai gailūs žvilgsniai, buvo dar sunku klausytis to. Juk buvo metas, kada mane ir sesę lygiai taip pat apstodavo giminaičiai ir gailėdavo. Tuo metu norėdavosi visus išspardyt, kad dar labiau nedraskytų širdelės, bet šiandien, kai man jau nebe 16, o ir žaizdos ne tokios gilios, imu suprasti, kad ne visada tas gailestis ir didelės dėmesio dozės yra dirbtinės, kaip kad aš manydavau. Visi mes pripratę slėpt kažkur giliai savyje pačias juodžiausias savo savijautas, todėl kainuoja be proto daug pastangų jas parodyt kažkam kitam ir lyti kartu. Galvojau, kad pačiai turint tokios labai liūdnos patirties, bus paprasčiau likimo broliui ar sesei pasakyt ką nors labai tinkamo, tačiau suklydau. Veikiau priešingai - viskas dar labiau pasunkėjo, nes kuomet pats tai būni pergyvenęs, supranti šiek tiek daugiau nei kiti, ir kai žinai ko geriau nesakyt ar nedaryt, nebelieka nieko, tik kaip tylėt ir savo niūrią gyvenimo atkarpėlę išgyvent dar kartą. 

Aš niekada nesakau "amžiną atilsį tėvelis", nes mano širdyje Jis visada bus gyvas. Gyvens Jis toks, kokį prisimenu geriausiai: toks nedidukas, pražilęs, besijuokiantis, velniukiškai žibančio akutėm, mus su sese vadinantis "stirnukėm", žinias žiūrintis gulint tik ant mano lovos, sėdintis ant dirbtuvių slenksčio ir žiūrintis į savo karvelių pulką, nešiojantis raudonos languotus marškinius, su kuriais aš dabar miegu žiemą, skaldantis savo nemirtingus juokelius... Gyvens Jis toks, kokį tebemyliu iki šiol. 

* * *

P.S.: tai ar apsipratau, kad nebėra tėvelio? Apsipratau, bet tai labai nevykęs klausimas. Niekada niekam jo neuždavinėkit.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą